نسخه پیچ تنها در داروخانه شبانه روزی

سلام شاید بیان خاطرات روزمره یک کمی در اطلاع دادن به مردم موثر باشه

نسخه پیچ تنها در داروخانه شبانه روزی

سلام شاید بیان خاطرات روزمره یک کمی در اطلاع دادن به مردم موثر باشه

مصایب نسخه پیچی

سید دارو | شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۰۶ ق.ظ

وقتی ایستادن بلای جان می‌شود

کار در داروخانه با ایستادن‌های مداوم همراه است و همین موضوع روی عروق پا تاثیر می‌گذارد و زمینه بروز واریس را فراهم می‌کند.

همچنین ایستادن‌های طولانی مدت بویژه در یک وضع ثابت باعث می‌شود گردن برای طولانی‌مدت در یک حالت قرار بگیرد و به مرور زمان فرد دچار آرتروز گردن، قوس کمر، گردن درد و سردردهای مزمن شود البته تا حدی می‌توان از بروز این مشکلات پیشگیری کرد.

به عنوان مثال افراد شاغل در داروخانه باید هنگام ایستادن‌های طولانی‌مدت یکی از پاهایشان را روی یک چهارپایه کوتاه بگذارند، در ایستادن افراط نکنند، به ازای هر یک ساعت کار ایستاده حدود 10 دقیقه بنشینند و هر سه تا چهار ساعت یکبار حدود 10 دقیقه (مثل سر ظهر یا شب که سرشان خلوت است) را به نرمش سبک گردن، کمر، شانه و دست و پا اختصاص دهند.

بیمه‌های بی‌سرانجام

معمولا خیلی کم پیش می‌آید که یک نسخه پیچ سال‌های زیادی را در یک داروخانه مشغول به کار باشد با این حساب بیمه کاملی برای افراد شاغل در این حرفه تعریف نمی‌شود و به دلیل همین جابجایی‌های کاری مداوم، تکنیسین‌های داروخانه دوران بازنشستگی مشخصی نخواهند داشت و آینده مالی‌شان هم در خطر است.

عبور از هفت خوان رستم

کار در داروخانه ازجمله مشاغلی است که فرد فرصت مرخصی رفتن پیدا نمی‌کند، چراکه تکنیسین‌ها جایگزینی در محل کار ندارند و هر روز غیبت مساوی با بروز مشکلات زیادی در داروخانه است.

از طرفی ساعت‌های طولانی کار، استرس ناشی از خطاهای فردی (مثلا تحویل داروی اشتباه به مشتری) و افزایش حجم نسخه‌ها در بسیاری از داروخانه‌ها نه‌تنها سلامت جسمی فرد را به خطر می‌اندازد، بلکه آستانه تحمل او را کاهش می‌دهد و روی سلامت روانی هم تاثیر منفی می‌گذارد.

ترس از آینده شغلی

از آنجا که چیزی به عنوان استخدام برای تکنیسین‌های داروخانه مطرح نیست، همیشه این احتمال وجود دارد که قراردادشان فسخ شده و بیکار شوند. بنابراین افراد شاغل در این حرفه معمولا ثبات شغلی ندارند و این نگرانی باعث بروز استرس شغلی خواهد شد.

بی‌تحرکی در داروخانه

بدون شک ساعت‌های کاری طولانی در محل کار وقتی برای تحرک تکنیسین‌های داروخانه باقی نمی‌گذارد. به همین دلیل هم ممکن است آنها در معرض اضافه‌وزن و عوارض ناشی از آن قرار بگیرند؛ بنابراین توصیه می‌شود این افراد به جای استفاده از خودروی شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، حداقل نیم ساعت در روز مثلا هنگام آمدن سرکار یا رفتن به خانه پیاده‌روی داشته باشند و از یک برنامه غذایی سالم پیروی کنند.

پروین آبی - کارشناس بهداشت حرفه‌ای


http://www.ghatreh.com


  • سید دارو

نظرات  (۲)

سلام.وقتتون بخیر.حقوق یه مسئول فنی داروخونه به طور متوسط چقدر هست و زمان کاریش چجوریه?
ممنون از شما
پاسخ:
سلام
ممنون از اینکه به وبلاگم سر زدین.مستونم بپرسم که شما داروساز هستین یا نه؟در ضمن اخرین ساعت کاریه مسوول فنی جایی که من هستم ساعتی 12000تومن بود سال جدید رو من خبر ندارم
سلام آره راست میگی من خیلی نگران واریس پا هتم
اصلا وقت نشستن نمیکنم دوتا هستیم همش در حال کار کردنیم مل آچار فرانسه یا آرایشی بهداشی و آزاد رد کنیم یا نسخه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی